donderdag 2 januari 2014




'We zijn bestemd om te stralen,
zoals kinderen dat doen'                             Nelson Mandela 




Hoe belangrijk is het niet dat wij kinderen zien. Ik bedoel ECHT ZIEN.

In mijn werk heb ik het voorrecht om met kinderen aan de slag te gaan en tijd en aandacht te geven aan kinderen die vragen hebben. Vragen vanuit hun belevingswereld. Dit kunnen grote vragen zijn en kleine vragen.

Op het moment dat je kinderen aandacht geeft dan gaan ze stralen. Het mooie is:  het kost niets! Gewoon eens even zeggen en dan ook het kind aankijken : hee  wat zie jij er stoer uit.

of:  hee meissie wat heb jij je haar leuk gedaan.

je ziet aan de ogen van kinderen dat hen dat goed doet.

Op een dag kwam er iemand  ( 10 jaar)  bij me en vroeg: Weet jij misschien hoe de aarde is gemaakt? Is dat alleen schepping?

Nou dat denk ik niet alleen . Ik denk zelf dat het schepping en natuur is. Oh Ja. geloof jij in God? Ja.
oh nou wij doen er thuis niets aan dus....... hoe doet God dat dan denk je? Tja dat weet ik eigenlijk niet. Ik geloof dat. Oh. Wat is God dan voor jou? God is voor mij dat wat ik nou niet begrijp. ohhh. ja als ik iets niet begrijp dan noem ik dat God, . Ohhh........ dat is wel slim eigenlijk;  dat als je iets niet begrijpt het God te noemen.
Ja. Dus dat is voor jou geloof? Ja.....zoiets...........


........En soms komt het dus ook voor dat ik met een mond vol tanden sta................Wat is weten?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten